vlasta logo vlasta logo

Dolomity - Cime dell Auta

English

Související odkazy jinam

K hřebenu Cime dell Auta se vydávám po stezce #610. kolo nechávám v kempu, protože mě dneska čeká okruh. Ještě v lese se napojuji na stezku #684, která vede podél potoku R. Franzedas. Asi kilometr od odbočky jsem našel nádherný palouček na kterém tábořila nějaká parta. Byli schovaní za obrovským balvanem a málem jsem si jich ani nevšiml, tak jako oni mne. Za tímto paloučkem již stezka začíná stoupat prudčeji k osadě Franzedas. Zde se mi naskytla příležitost nafilmovat vzlétající policejní vrtulník. Ten během dne několikrát kroužil v této oblasti. Až mi to přišlo, jako by tu někoho hledali.

U osady se napojuji na stezku #689. Znenadání mne vyleká zmije mizící v husté trávě. Skrze pastviny stoupám k Paso del Col Becher (2 312m). Odtud stezka dále nese označení Alta Via dei Pastori. Dle mapy cesta hluboce klesá k chatě B.ta Giovanni (1865m) a pak bych musel opět prudce stoupat. Proto si cestu zkracuji po neznačené a na několika místech nevýrazné stezce.

Při stoupání šotolinou k feratě Via Ferr. Paohn Piccolin pozoruji kamzíka. Pouze mne bere na vědomí ale vůbec se nebojí. Začátek feraty vypadal náročně, ale nakonec byla v pohodě. Během celé cesty na vrchol Orientale (2 624m) jsem vůbec nikoho nepotkal. Protože čas pokročil, přidávám do kroku a kolem Lech dei Giai o dei Negher jdu svižným krokem. Dokud se nedostanu do zalesněné části stezky #687, tak fouká silný severní vítr. Míjím jednu opuštěnou usedlost. Stezka pokračuje lesem a kaskádovitě klesá až do blízkosti kempu.

Pokračování
TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Srpen 2004 | Doporučení Nahoru