vlasta logo vlasta logo

Dolomity 04 - díl I.

English

Související odkazy jinam

Pozn.: Mírný nesoulad mezi denní a celkovou vzdáleností je zapříčiněn okamžiky nezapnutého cyklotachometru, který přesto do celkové vzdálenosti pohyb kola započítal. Např. okamžik, kdy jsem kolo tlačil, popojel jen pár metrů atd...

Den 1.
Datum 10.7.2004
Vzdálenost [km] 104,2
Čas 5:12:24
Průměrná rychlost [km/hod] 19,7
Maximální rychlost [km/hod] 53,5
Celkem [km] 104,2

Již v roce 1996 jsem si koupil cyklistické brašny se záměrem vydat se do italských Dolomit. Po zkušební cestě do Aše a zpět jsem ale následujících sedm let neměl na uskutečnění této cesty čas. A tak až nyní 10. července 2004 se konečně vydávám na cestu. Moje první zastávka je v jen šestnáct kilometrů vzdáleném Jičíně, kde si dávám na cestu posledních pár piv s Jirkou a Dáňou. Za stálého silného protivětru pokračuji do Prahy. Hned první den mám pěknou krizi a v hlavě se mi honí myšlenky, zda jsem se měl opravdu na tuto cestu vydat.... Kolo si nechávám v Cukrárně u Jezerky a noc trávím u Markéty.

Den 2.
Datum 11.7.2004
Vzdálenost [km] 99,91
Čas 05:32:45
Průměrná rychlost [km/hod] 18
Maximální rychlost [km/hod] 51
Celkem [km] 207

Druhý den pokračuji kolem Kunratic a Jesenice dále na jih. Překračuji řeku Sázavu a prudce stoupám. Nějak mi to moc "nejede". Až do poledne má chmůrná nálada pokračuje. Je zatažíno. Po zahlédnutí Temelínu stavím stan nedaleko Milevska.

Den 3.
Datum 12.7.2004
Vzdálenost [km] 98,18
Čas 05:26:39
Průměrná rychlost [km/hod] 18,1
Maximální rychlost [km/hod] 55,5
Celkem [km] 307,6

Počasí se stále neumoudřilo a tak tu a tam dělám "dešťové" přestávky. K Temelínu to bylo ještě dlouhých třicet kilometrů, ale krajina se dále na jih narovnala a mě se jede dobře. U Arnoštova projíždím vojenským újezdem. Příroda zde je nádherná. Do jednoho krátkého ale prudkého kopce tlačím. Odměnou mi je pak dlouhý sjezd, téměř až k Nové Peci, kde v kempu tábořím. Kemp nic moc, ani teplá voda zde neteče. Je zde dost "vodáků", kteří sjíždějí Vltavu.

Den 4.
Datum 13.7.2004
Vzdálenost [km] 111,58
Čas 06:18:33
Průměrná rychlost [km/hod] 17,6
Maximální rychlost [km/hod] 53
Celkem [km] 421,2

Ráno prší. Musím rychle sbalit stan a vjet do Rakouska, jinak se odsud jen tak nedostanu. Hranici překračuji u Zadní Zvonkové. Můj příjezd byl pro rakouského celníka nečekaným zpestřením. Prší tak, že si ani nedělám fotku. Kolem poledne již přeháňky ustaly. Od městečka Obermühl jedu po levém břehu Dunaje po známe "Podunajské stezce". Asi po 12 kilometrech mne čeká první nečekaný výdaj. Stezka na tomto břehu končí a já se musím nechat přepravit na pravý břeh. Převoz stojí €2.2. Stezky jsou většinou vedené podél řek. Ale já si díky objížďce "vystoupám" k vesničce St. Agatha. Převýšení neznám, ale je to první opravdová zkouška na Alpy....Asi tak po hodince, kdy si na okraji lesa postavím stan, ke mne přijede auto: "Mluvíš anglicky? Viděli jsem Tě projíždět naší vesnicí. Taky jezdíme na kole a tak víme, jak je to v tomto deštivém počasí nepříjemné a tak Tě zveme na noc" Protože ale můj stan již stihl zmoknout a já jsem již připraven k noclehu, tak jen s díky odmítám. Zvou mne teda alespoň na čaj, je to jeden kilometr... Ale mne se nechce nechat stan napospas opuštěný v lese, takže ani toho nakonec nevyužiji... Spím před městečkem Tollet.

Den 5.
Datum 14.7.2004
Vzdálenost [km] 121,35
Čas 06:49:04
Průměrná rychlost [km/hod] 17,8
Maximální rychlost [km/hod] 53,5
Celkem [km] 546,2

Druhý den ve městě Lambach mám první poruchu. Vyrval jsem přední odrazku i se šrouby na levé klipsně. Provizorně to opravuji proužkem hadru. Před cestou jsem si napsal na informační středisko Rakouska v Praze, odkud mi zdarma poslali mapy dálkových cyklotras. Takže se jich nyní snažím držet. Problém je, že na mapách jsou cyklostezky číslované ale ve skutečnosti jich je většina značená názvem. Vzácnou výjimku tvořily Podunajská stezka #1 a stezka podél řeky Inn #3. Nyní jedu po trase #4 ale před městem Schwanenstadt ji ztrácím. V jedné vesnici to otáčím a potkávám dva Kanaďany, kteří jedou v protisměru. Ale i oni jsou ztraceni a bloudí. Na stezku se opět napojuji až v dalším městě.

V pozdním odpoledne jedu po západním břehu jezera Attersee. Oproti plánu jet dále na jih mne další objížďka nutí objet jezero Mondsee. Vše zlé je pro něco dobré. Když si na jeho břehu vařím večeři, přijíždí ke mne žena na kole ...

Den 6.
Datum 15.7.2004
Vzdálenost [km] 51,42
Čas 03:40:09
Průměrná rychlost [km/hod] 14,0
Maximální rychlost [km/hod] 44,5
Celkem [km] 599,5

Kolem poledne přestává pršet a tak v jednu hodinou pod zataženou oblohou pokračuji dál. Projíždím turistickým městečkem St. Gilgen a za občasného mírného deště pomalu stoupám do svého prvního sedla (1 400m) po trase "Salzburger radmarathon". Za tuto silnici se platí, ale cyklisté nemusí. Zde se poprvé setkávám s typickým zvoněním pasoucích se alpských krav. Abych nemusel stavět stan, tak přespávám v opuštěném, poničeném seníku u cesty.

Den 7.
Datum 16.7.2004
Vzdálenost [km] 108,02
Čas 05:57:13
Průměrná rychlost [km/hod] 18,1
Maximální rychlost [km/hod] 49,5
Celkem [km] 708,9

Sedmý den na cestě je konečně hezky. Ráno sice ještě zatažíno, ale postupně se vyjasňuje a po většinu dne již jen svítí sluníčko. Pokračuji po trase "Amadé radmarathon", tato část již není je snadná, po krátkém stoupaní následuje převážně dlouhatánský sjezd až do města Bischofshofen. Odtud pokračuji po cyklostezce Tauernradweg podél řeky Salzach. Zjišťuji, že mám bouli na předním plášti. V pohodě jsem dojel k městečku Fusch a zjišťuji, že pláště prodávají na čerpací stanici. Bohužel ale pouze jen na silniční kola a já mám horské. Při usínání pod širákem pozoruji nádherně se měnící oblaka a rozhoduji se zítra ráno zajet do Brucku pro plášť.

I. / II. / III. / IV. / Vybavení / Zážitky / Mapa / Fota z kamery - Cesta / Fota z kamery - Dolomity
TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Září 2004 | Doporučení Nahoru