vlasta logo vlasta logo

Na kole "Novou Anglií" - díl I.

English

Související odkazy jinam

Pozn.: Čas - zahrnuje i kratičká zastavení (červená, studium mapy,..)

Kolo jsem do USA dopravil ZDARMA se společností British Airways. Vzali ho jako druhé zavazadlo a muselo být rozebrané a uložené v krabici či ve speciálním vaku.

Opět musím poděkovat svým přátelům Robert & Rosemary Steinbaum z NJ, kteří mě vyzvedli na letišti JFK v NYC Unichž jsem také počkal na kolo, které se zdrželo jeden den v Londýně, kde jsem přesedal.

Den 1.
Datum 31.5.1999
Vzdálenost [km] 92,2
Čas 5:00:30
Průměrná rychlost [km/hod] 17,67
Celkem [km] 92,2

Dopoledne jsem montoval kolo - TREKKING FOX - HOT SHOT a ve 12:30 jsem vyjel z Upper Montclair,NJ do Camp Winnebago v Maine. Bylo velmi horko. Po 36 km jsem vjel do NEW YORK STATE. U řeky Hudson River ve státním parku Mount Bear jsem našel dobré místo na přespání, ale bylo ještě brzy a já jsem chtěl do týdne dojet do 800 km vzdáleného kempu , abych mohl od pondělí pracovat. A tak jsem pokračoval ještě asi jednu hodinu. To jsem neměl dělat. Už jsem byl unaven, a nemohl jsem dlouho najít dobré místo pro nocleh. Když jsem zastavil, tak jsem nemohl skoro chodit, jak mě bolely nohy. Nakonec jsem se usadil na trávníku za školkou na okraji městečka Peekskill,NY.

Den 2.
Datum 1.6.1999
Vzdálenost [km] 109,5
Čas 6:17:17
Průměrná rychlost [km/hod] 16,07
Celkem [km] 201,61

Asi v 1:45 v noci mě probudila prudká záře reflektoru z policejniho vozidla. To už také slyším otázku: " Proč tady jsi?" Moje odpověď, že jedu z N.J. do Maine policajta zaskočila. Ani nezkontroloval moji totožnost. Ale musel jsem pryč. Zatímco já jsem se musel sbalit, on prohledával okolí. Pak ještě přijelo druhé policejní auto. Popojel jsem asi 7 km a opět zalehl.

Dojel jsem za Torrington,CT

Den 3.
Datum 2.6.1999
Vzdálenost [km] 184,23
Čas 8:01:14
Průměrná rychlost [km/hod] 26
Celkem [km] 385,8

Ráno zjišťuji, že mám klíště. Nepodařilo se mi vyndat, ale pravděpodobně jsem ho zabil. Je pod mrakem, ale jede se pěkně. To ještě netuším, že dnes vytvořím svůj dosavadní rekord. Po 46 km v CT jsem přejel celé MA (88 km) a ujel dalších 27km v VT. Přálo mi počasí i terén. Utábořil jsem se v kempu asociace KOA poblíž Putney, VT.

Den 4.
Datum 3.6.1999
Vzdálenost [km] 163,75
Čas 8:08:39
Průměrná rychlost [km/hod] 19,2
Celkem [km] 549,59

Ráno bylo zatažíno, občas i mrholilo. Jelo se také dobře. Dojel jsem za Leconia,NH Byl vítr, a tak mě komáři moc neobtěžovali. NH je již kopcovitý stát s přesdívkou "Granitový stát".

Den 5.
Datum 4.6.1999
Vzdálenost [km] 104,71
Čas 5:50:14
Průměrná rychlost [km/hod] 22,4
Celkem [km] 654,4

Je pěkně, jedu kolem nádherného Chocorura Lake. Vjíždím do rekreačního střediska White Mountains a přibývá i cyklistů. Dva na dvojkole mi radí, že na Mt. Washington mohu vylézt z Tuckerman Ravine, kde mi i v turistické chatě ochotně pohlídají kolo. Utábořil jsem se pár km před Tuckerman Ravine u horského potůčku.

Den 6.
Datum 5.6.1999
Vzdálenost [km] 11,58
Čas 00:37:55
Průměrná rychlost [km/hod] 17,6
Celkem [km] 665,88

Ráno jsem dojel k horskému středisku Pinkham Notch, kde mi ochotně pohlídali kolo. Zde jsem také koupil mapu White Mountains za $5 - úplně zbytečně, protože neni potřeba. V sandálích lezu na vrchol Mt. Washington. Cestou se seznamuji s třemi zdravotními sestrami. Jedna z nich mi klíště odstranila.
Protože jsem putoval na kole a tato hora nebyla mím cílem, lezl jsem na ni v sandálích a s igelitovou taškou. Díky čemuž jsem se s přibližováním k vrcholu stávál více a více středem pozornosti a mnoha z nich jsem byl považován za "blázna". Lidé se mne ptali, zda u nas máme hory, jak vysoké,...

Den 7.
Datum 6.6.1999
Vzdálenost [km] 138,86
Čas 5:50:14
Průměrná rychlost [km/hod] 22
Celkem [km] 804,74

Po týdnu putování konečně kolem 16 hod dosahuji svého cíle - Camp Winnebago Posledních asi 20 minut cesty mi pršelo, ale šťastně jsem zakončil svoji první etapu cyklistického cestování.

I, II, III, IV, V, VI,
TOPlist
Autor | Site Map | ©1996-2024 & disclaimer | info@vlasta.org | Aktualizováno: Listopad 2002 | DoporučeníNahoru